dilluns, 7 de febrer del 2022

Momo - una recomanació de Sara Molina Wielopolski

Momo, és una llibre que ens explica la història d’una nena petita que amb el simple fet d’escoltar, sap fer sentir millor a les persones que acudeixen a ella. Durant la novel·la, Momo, es trobarà amb algunes companyies que l'acompanyaran en les seves aventures, com la seva amiga Cassiopea, la tortuga, i d’altres que la faran més difícil, com els homes grisos, que roben el temps als ciutadans. 

Michael Ende, l’autor d’aquest llibre, ens retracta alguns valors durant la novel·la, com l’amistat i el fet de saber escoltar, també li dóna molta importància al temps, a través de les seves paraules ens transmet que em d’aprofitar-lo al màxim i que li hem de donar el valor que realment té. 

Aquest escriptor sempre s’ha mogut pel món de fantasia, i s’ha dirigit a un públic tan infantil com juvenil. M’agrada el fet de que aquest llibre també pot incloure un públic de major edat, ja que a través de personatges fantàstics, el missatge que vol transmetre serveix per a tothom. 

Una de les coses que més m’ha agradat del llibre, és que com he dit abans, la manera que té l’autor de fer arribar el missatge als lectors des d’un punt de vista fantàstic i amb uns personatges que a través de metàfores representen el temps, i com el podem arribar a perdre d’una manera tan fàcil. 

Per altre banda, el que no m’ha agradat, és la manera en la que ha transcurrit la història. He trobat parts del llibre que m’han enganxat molt i se m’han fet molt ràpides de llegir, i altres que se m’han fet molt llargues i m’ha costat avançar. Crec que per aquesta raó, reduiria algunes parts per seguir tenint l’atenció del lector durant tota la novel·la. 

És una novel·la que recomano, ja que està escrita de forma senzilla, i amb un vocabulari que és entendible per a tothom. Tracta temes que potser considerem molt importants, però amb la seva manera d’explicar les històries des d’un punt més infantil, potser no li donem un gran pes al llarg de la història, i ens a donar-nos compte d’altres que realment sí que són importants però no les valorem.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada